Vores bæredygtighedsstrategi sætter retning for vores arbejde med bæredygtig omstilling, som vi prioriterer i vores indsatser og den engagerer både ledelse og medarbejdere. Dette betyder at vi er fremtidssikrede og på forkant med kundernes behov og kommende lovkrav og samtidig være bedre stillet i forhold til rekruttering af dedikerede medarbejdere, som netop vælger arbejdsplads på baggrund af virksomhedens ansvarlige indsatser.
Vores første ESG-rapport er blevet udarbejdet for 2023, hvor vi skiftede til et system fra Valified, og vi forventer at vores nyeste rapport for 2024 kan præsenteres sammen med de finansielle hoved- og nøgletal omkring april 2025. Vi har dog arbejdet kontinuerligt gennem mange år på udarbejdelse og evaluering af disse nøgletal, som har været med til at udvikle på virksomhedens drift. Udover vores tidligere nævnte fokus på de miljø- og klimamæssige forhold som f.eks. CO2-udledning og affald, så kan også nævnes sociale forhold, som vores medarbejderes arbejdsforhold, sygefravær, arbejdsulykker, diversitet og ligestilling samt de mere ledelsesmæssige forhold som f.eks. virksomhedskultur og forretningsetik. Vi har desuden implementeret nr. 4, 8 og 12 af FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling i vores daglige drift.